Avansert søk


Bridgemate

Bridgemate fungerer utmerket sammen med Ruter.

Manual for Bridgemate Pro (Engelsk)   
Manual for Bridgemate II (Engelsk)   
Manual for Bridgemate III (Engelsk)  


Alle programmer og drivere for Bridgemate installeres fra bridgemate.com

For å kunne bruke Bridgemate III må ny Ruterversjon installeres.
(Den er foreløpig ikke gjort generelt tilgjengelig, men snarlig vil alle automatisk få den tilgjengelig ved oppstart av Ruter.)

Legge inn navn på BM3

  1. Velg "Turneringsmeny" -> "Bridgemate" -> "Innstillinger" og fanen "Bridgemate Control (innstillinger)"
     
  2. Rull ned tre ganger til "Innstillinger for Bridgemate II / III" og velg "Vis" -> "Spillernavn" -> "Navnkilde"
     
  3. Dobbeltklikk "Navnkilde" flere ganger til det står Bridgematedatabase. Klikk "OK" for å lagre
     
  4. Lag Bridgematedatabsen og autimatisk BSC. Nå vises et lite vindu i 2-3 minutter når de ca. 57.000 norske spillerne lastes opp til Bridgemateserveren
     
  5. a) Når opplastinga er fullført skal navnene vises i BM3-terminalene, forutsatt at innlegging av medlemsnummer er aktivert i innstillingene

    b) Iblant kan det skje at opplastingen går bra, men at kontakten med serveren mistes. Hvis man prøver å lage databasen en gang til, lastes på nytt 57.000 navn inn. Man må derfor gå til punkt 2-3 over og dobbeltklikke slik at det står Ruter før man lager databasen på nytt.
     
  6. Det er viktig at de permanente innstillingene IKKE er Bridgematedatabase, for da må man vente 2-3 minutter hver gang ei turnering startes. Den permanente innstillinga skal derfor være Ruter.

 

 

 

 

 

Velkommen til Romjulsbridge 28. desember

  • To puljer: Åpen / Maks Ruternål
  • Kretspoeng
  • Kl 17.00 - Ca 22.30
  • Turneringsleder: Per Halvorsen
  • Kjøkkentjeneste
  • Åpen pulje:  Påmelding her
  • Maks Ruternål:  Påmelding her

Ta med danseskoene til Bergen!

På lørdags kveld kl.22.00 like etter middag vil det bli mulighet til å ta en svingom for de som ønsker det.

3 Brødre -

En musikalsk opplevelse

Brødrene Kurt Wiemann, Ingvard og Bjørn Andeassen har gått sammen og startet noe som kan vise seg å bli et av de mest spennende musikalske prosjekt på lang tid.
Alle har solid erfaring fra utallige orkester og danseband.

Høsten 99 debuterte 3 Brødre på NRK i "Larsen Spesial" noe som var en ubetinget suksess, og som ga mersmak til videre satsing.

Trioens varemerke er uten tvil kvalitet. Treklang, og nydelige harmonier, samtidig spiller de variert og underholdende musikk for det brede lag av publikum.

Kaos og Espen vant den 06.12.10

I kveld fikk vi hyggelig besøk av Espen Kvam (bildet), og han var ikke mindre beskjeden enn at han tok førsteplassen sammen med Karl Oskar Fjørtoft. På andreplassen kom Rolv Sunde og Arne Kaaresen og på tredjeplass kom Jo-Helge og Severin Rørvik.

Vi gratulerer, for øvrige resulater se her.

VIKTIG!

Medlemskontingent har forfalt til innbetaling og alle medlemmene skal ha fått giro enten tilsendt i posten eller på klubbkveld. Innbetalingsfristen ble satt til ultimo November, og det er viktig å merke seg at BK Grand må betale for de som står innmeldt i klubben ved årskifte.  For å unngå det har Tommy gitt beskjed om at alle som ikke har betalt innen 20. desember vil bli utmeldt av klubben slik BK Grand ikke blir fakturert. Så ønsker du å spare Tommy for en del ut- og innmeldingsproblemer i romjula og rett over nyttår, ja så sørger du for at kontingenten er betalt til den 20.

Bernhard og Kåre suveren!

  

Etter og ha kommet 15 min forsent til spillestart etter fastkjøring, tok Bernhard Iversen og Kåre Carlsen en overlegen seier i Vintercupen sin første kveld av i alt 8 kvelder.

På andre fulgte May-Tove Iversen og Jarno Johnsen, May-Tove begynner å bli vant til pallplassering etter helgens seier

På delt 3. plass kom brødrene Johnsen, Svein Harald Johnsen og Tore Lyder Bolt, sammens med Per Thorstein Klogh og Odd Erik Tapio.

"Bare" 8 par var skuffende, og vi håper på bedre oppmøte utover vinteren.

Her finner du resultater og spill:

Sov i ro .....zzzzzzzz......

I dette spillet så jeg makker dro mer og mer på smilet etter hvert som spilleføringen skred frem.... Eggene sto i kø, og alle bridgens hovedregler ble gjort til skamme og søvnig oversett i dette spillet.

 

Meldingen var fort unnagjort og jeg var så heldig å få doblet makkers 3 kløver før jeg havna i 3NT. Rolv Sunde i Syd var lydig og serva etter tannlegens kommando en kløver.

Egg nr 1 - Legg en plan og bruk tid før du legger fra bordet.

Bordet kom ned og fra min dype søvn så jeg at ved å legge i knekten så var jo 10ern "garantert" stikk på et senere tidspunkt. Hallo!! Egg nr 1, nå måtte jeg plutselig ordne flere ting uten å ha overganger i fleng i bordet.

Hurtig fortsatte jeg, selvfølgelig uten noen plan, med ruter E og Q og liten. Jeg hadde merket meg at Arne hadde lagt høy lav i Nord, men hvem gjør ikke det med JTx? Jeg stakk med kongen og så kommer prisvinneregget!

Hjerter Dame fra bordet!!!!

Dette var vel eneste måte å garantere maks 2 hjerterstikk på dersom kongen satt bak dobbel, tredje eller mer... eller kongen singel eller dobbel foran.

9 stikk og vel fortjent smultring og gratulasjoner fra makker.

Prisen er herved utdelt og vi bøyer oss i støvet! Sov i ro.....

Spillekveld 6.desember

17 par til start på Mestertreff 2010. God 'gammel' Mitchell-turnering etter gammelt, med dublerte spill fra forbundet, der det nok var mest poeng å hente for de som satt øst-vest.  Dag og Johnny vant med nesten 400 poeng over middels. På andre plass fulgte Per Arild og Leif Otto tett fulgt av Randi og Rolf på tredje. Så får vi se hvor langt opp disse når på landsbasis, men erfaringsmessig bør man nok ha nærmere 600 poeng over middels for å hevde seg her!

Resultatene finner du under Les mer....