Avansert søk


Britt og Gudmund

  

 

Britt Nilsen - Gudmund Øien vant klart foran Trond Rasvik - Jan Wengen. 3. plass til nykommer Jørn Uno Mikkelsen med leder Knut Busk som makker. Vi gratulerer alle sammen og håper vi sees neste Tirsdag.

Resultat

Klar for 6. runde

Vi gratulerer Mo BK 1 med seier over Sortland BK 1 i NM lag. På laget er Sverre Åsmund Selfors, Viggo Schytte, Roger (Dala) Fagerdal og Tommy Kristiansen.

Et av spillene mot Bridgekameratene i 5. runde....

I moderne bridge og når man spiller 5. runde i NM-lag, ja så må man melde hardt, spesielt når det kan være snakk om utgang i sonen. Det er lite hyggelig å melde 200 inn etter 11 stikk i en majorkontrakt når motparten har vært i utgang med 650 inn.

Med Petter i syd ble det åpnet i 1 kløver og som man ser av diagrammet under havnet Terje til slutt i 4 spar - hardt og gjerne for hardt slik som korta satt. Med spar KQxx på den neven som skal spille ut så burde det ikke være umulig å spille en spar ut etter et meldingsforløp som ikke akkurat oste av tilpass. Når Stig Marthinussen valgte ruter ut så takket Terje for det ved å spille kontrakten trygt i hus.

Vi gir ordet til Terje og tar del i hans resonnement som førte til 10 stikk.

"Jeg ser at vi var kommet i den beste utgangen, og utspillet av liten ruter var fra 3 eller 5. Vi har 3 ess og trenger derfor 7 sparstikk for å få dette hjem. Jeg begynte derfor med å ta for ruter ess og deretter trumfe en ruter på hånden, for så å spille en hjerter til trumf i bordet, og nok en ruter derfra til trumf på hånden igjen. Nå kom kongen på i ruter å det var ganske åpenbart at dette måtte være fra Kxx, dermed kan jeg ikke trumfe den 4. ruteren i bordet. Jeg hadde igjen AJT i spar på hånden og trengte stikk for alle sammen. Jeg spilte kløver til esset, kløver til spar ti, tok for hjerter ess og en hjerter til røff i bordet. Så en kløver fra bordet og når spar 9 kom fra Vest så var det helt trygt å trumfe med spar J.  Øst som satt igjen med KQxx når det var 4 kort igjen, kunne forsyne seg med de tre siste etter at jeg tok for spar ess. 620 på konto - ikke å forakte."

På det andre bordet spilte de 4 hjerter med 8 stikk, heller ikke det et meldingsforløp for pyser.

Invitasjon til KM Par 2011

Kretsstyret i samarbeid med Mosjøen BK arrangerer KM par lørdag 9. og søndag 10. april 2011 på gamle gymnaset i sentrum. Påmelding innen 6. april på NBF-data her eller til sverre.selfors@rana.kommune.no, tlf. 47816659.  Her er invitasjonen.

Terminlister

 Terminliste 2023-2024 finner du her

 

 

Terminliste 2024-2025 finner du her

 

 

 

Program 31 - 20.03.2011

Programpost om kortspillet BRIDGE starter opp søndag 22. August 2010.
Programmet vil gå UKENTLIG og vare i ca. 30 minutter hver gang.
Programmet går fra kl 21:00 til 21:30 HVER søndag.

Innhold: Intervju med ANNA MALINOWSKI
Kortprøven: En vanlig kortsituasjon...

 

KANAL 1 - BRIDGEMAGASINET - Program 31

This text will be replaced

Påsketurnering i Åsane

 

Åsane Bridgeklubb invitterer til påsketurnering i Åsatun tirsdag 19. april kl 17:00. Se fullstendig innbydelse her

Rundeoppsett KM lag

Det nærmer seg km lag. Turneringene er satt opp og de ulike rundene er bestemt. Under finner du link til llive resultater og oppsettet av de ulike rundene

RUNDEOPPSETT PULJE A

RUNDEOPPSETT PULJE B

LIVE OPPDATERING PULJE A

LIVE OPPDATERING PULJE B

TIDSSKJEMA BEGGE PULJER

Det blir totalt 26 lag som skal delta i helgen. Det blir mye folk, og dermed viktig at spillerne holder støynivået lavt og holder tiden. Det er lov å claime 

KM LAG

De fleste puljene er i god rute for å bli ferdig til finalehelga. Alle puljekamper MÅ meldes inn innen 3 april.

Finalen går i år som i fjor på Steinkjer. Vi flytter fra Kurssenteret til Grand Hotel. A og B-finale går 9 og 10 april. Invitasjon med info om overnatting mm kommer om en dag eller to. Vi håper så mange som mulig stiller opp i finalehelga slik at vi får en fin sosial ramme!