Avansert søk


European Bridge Championship 1958

Har som seg hør og bør fått sin egen side. Har du avisutklipp eller utklipp fra årbøker ol. så scann det inn og send til oss så vi får delt det med dere.

Her ser vi Giorgio Belladonna på det Italienske vinnerlaget som forøvrig tok sitt tredje mesterskap på rad i Oslo.

Om du vil se mer av dette så klikk her

Resultater 9/2 2010 Monrad

Først og fremst så vil jeg beklage rotet som skjedde. Den feil som oppstod er jeg klar over, men jeg får skylde på litt stress. Jeg holdt på å endre resulateter som var feilpuchet for runde 3, men hadde glemt å skru av autoscore og autohent. Runde 4 ble avsluttet mens jeg var inne på databasen. Da ble det problem, og systemet og server var ikke lenger synkrone. Bridgemate trodde vi var på runde 3 men vi i realiteten skulle begynne på runde 5. Vi rakk derfor bare 24 spill. Jeg skal være mer påpasselig neste gang, men 9 feilpunch i løpet av de første 3 runden er alt for mye. Husk å sjekke ikke bare score, men også at det er rett par som får spillet.   Angående spilling, så var det utrolig jevnt til slutt. Arne og Øyvind trakk det lengste strået, knap foran Sjur og Anders. Leif Åge og Marit var heller ikke langt bak. Bak disse 3 som var relativt klare kom Jan og Frode, Petter og Lars Erik(Beste Vienna par, Jack Willy og Rune. Bjørn Braaen og Eddie spilte så bra og fikk 7 plassen, som også kvalifiserer til premie, RESULTATENE HER

Ranik Halles Pris 2008

Alf Helge Jensen, leder i Norsk Bridgepresse (NBP), sa under utdelingen på Norsk Bridgefestival at årets vinner hadde gjort jobben lett for juryen. Kåres iherdige arbeid med å katalogisere norsk bridgelitteratur på nettsiden www.bridgemagasiner.no mangler sidestykke her hjemme.

Kåre Beyer Kristiansen fikk tildelt Ranik Halles Pris 2008 på Bridgefestivalen på Lillehammer.

3 og 4 divisjon

Så er årets 4 divisjon spillt og på Tolga ble det Tynset 3 som ble de sterkeste med John Olav Hagen - Geir Hoel - Arne Støholen - Magnar Telnes og Odd Erik Resell på laget.

I Rendalen ble det Elverum 2 med Finn Fonnas - Egil Pedersen - Geir Langdalen og Erik Nygård på laget som trakk det lengste strået, vi ønsker begge lagene lykke til i neste års 3 divisjon.

I 3 divisjon som også ble ferdig denne helga ble det en 5 plass til Østerdal 3 Sandkjernan og 10 plass (nedrykk) til Østerdal 4 Westberg i Trondheims pulja mens Østerdal 5 Jørgensen ble br 6 på Hamar og kan spille 3 div også neste år, på Hamar var det 2 spiller som er med i vår krets som var med på vinnerlaget som da får spille 2 divisjon neste år , dette var  Stig Vestveit  og Joar Haugset.

Fullstendige resultat med butler og alt ligger på forbundets sider under seriemesterskapet.

Beklager

Jeg beklager at det ikke har kommet noen oppdateringer i det siste. Grunnen til dette er at jeg er svært opptatt med en rekke prosjekter som kommer bridgen tilgode.

http://www.bakbk.no/

http://www.storturneringen.no/

http://www.asanebk.no/ kommer snart

http://www.nbfhordaland.org/ kommer snart

Spesiellt storturneringen tar tid, håper å være tilbake med oppdateringer ganske snart.

Nye konvolutter med bridgetrykk og frimerker som er bridgerelatert kommer snart.

 

mvh

KåreK

SM damer 2010

SM damer 2010

Resultater SM damer 6.-7. mars.

Tromsø
Harstad
Trondheim
Oslo

Poststempel, frimerker og konvolutter

En del poststempler, konvolutter og frimerker er lagt ut under:

http://bridgemagasiner.no/Trykksaker

Velg så: Bridge konvolutter - kort

eller: Diverse trykksaker

Praktisk Bridgebok

En av Norsk bridgehistories første bøker, sannsynligvis var dette den 5te boken om bridge i Norge. Helt sikkert er det at det var den første boken som ble oversatt fra Engelsk til Norsk og Rolf Gundersen var mannen som fikk den ære å gjøre det. Raad og vink samt nogen regler og litt om 3 mandsbridge er bokens hovedbudskap. Forfatter er W. Ferguson.

Bokens side finner du her